EVÄSTEIDEN KÄYTTÖ
Evästeiden avulla parannetaan sivuston toimivuutta ja sivuston sisältöä. Evästeiden avulla kerätään tietoa sivuilla vierailuista ja tallennetaan tietoa joka sallii meidän luoda uusia ominaisuuksia kuten vertailutyökalun. Evästeet eivät tallenna henkilökohtaisia tietoja. Löydät lisää tietoa evästeistä Yksityisyydensuoja sivulta.

EcoBoost-moottorit

Uudet, huipputeknologian EcoBoost-bensiinimoottorit pienentävät jopa 20 % polttoaineenkulutusta ja CO2-päästöjä verrattuna perinteisiin, saman moottoritilavuuden moottoreihin. EcoBoost- moottorit ovat houkutteleva vaihtoehto verrattuna dieselmoottoreihin, koska ne tarjoavat samaa tehokkuutta ja alhaiset käyttökustannukset. Männänrenkaiden timanttimainen pinnoitus vähentää kitkaa: turboahdin, suorasuihkutus ja muuttuva venttiilien ajoitus parantavat tehokkuutta. Tuloksena on ällistyttävä suorituskyky näin taloudelliseen moottoriin.

Korkeapainesuorasuihkutus, turboahdin ja muuttuva nokka-akselien ajoitus ovat teknologioita, joiden ansiosta Ford EcoBoost -bensiinimoottorin teho ja vääntömomentti vastaavat iskutilavuudeltaan suurempien moottorien arvoja.

Fordin 3-sylinterinen 1,0 EcoBoost-moottori on voittanut kolmena vuonna peräkkäin (2012, 2013, 2014) arvostetun Kansainvälinen Vuoden Moottori -palkinnon (International Engine of the Year).Tuomaristo kehui teknisesti täydellistä moottoria, joka kuluttaa vain vähän bensiiniä yllättävän pitkällä matkalla.

Saatavuus:


FiestaB-MAXFocusC-MAXKugaMondeoS-MAXGalaxy
1.0 EcoBoost






1.5 EcoBoost



2.0 EcoBoost




Fiesta Van Transit Courier Tourneo Courier Transit Connect Tourneo Connect
1.0 EcoBoost



1.5 EcoBoost



Moottorien eroavaisuudet

1.0 EcoBoost

Vallankumouksellinen 1,0-litrainen EcoBoost-moottori on yksi luokkansa kaikkein taloudellisimmista moottoreista luokassaan. Turboahdin, muuttuva venttiilien ajoitus ja polttoaineen suorasuihkutus auttavat moottoria saavuttamaan vaikuttavan suorituskyvyn ja polttoainetaloudellisuuden. Sitäkin vaikuttavampaa, että se on 3-sylinterinen moottori, on se tosiasia, että moottori on niin pieni, että se ei ylitä A4-arkin kokoa. Moottorin vääntömomentti 170 Nm saavuttaa korkeimmat arvot välillä 1400-4500 kierr/min, mikä on yhteistä nykyisille dieselmoottoreille.

Faktat:
3 sylinteriä, 12 venttiiliä, sylinterilohkon sylinterikannen metalliseos valurautaa, vääntömomentti 170 Nm, yhdistetty polttoaineenkulutus alkaen 4,3 l/100 km, CO2-päästöt alkaen 99 g/km


1.5 EcoBoost

Täysin alumiinisessa Ford EcoBoost-moottorissa yhdistyy kolme kehittynyttä teknologiaa - suoraruiskutus, matalan inertian turboahdin ja muuttuva venttiilien ajoitus. Kaikissa näissä moottoreissa voidaan käyttää turboahtimen hetkellistä yliahtoa (overboost), mikä kehittää hetkellisesti jopa 270 Nm:n tehon ja tarjoaa erinomaiset ajo-ominaisuudet. Moottorin muunneltua versiota käytetään erityisesti kilpa-autoina mm. Ford Fiesta RS WRC -sarjassa.

Faktat:
4 sylinteriä, 16 venttiiliä, kansi ja sylinterikohko metallia, vääntömomentti: 240 Nm (270 Nm yliahtotoiminnolla), yhdistetty polttoaineenkulutus: alkaen 5,5 l/100 km, CO2-päästöt alkaen 127 g/km


2.0 EcoBoost

Myös uusimman sukupolven 2.0 EcoBoost-moottorissa on alumiininen rakenne ja suorasuihkutusjärjestelmä, turboahdin ja muuttuva venttiilien ajoitus. Lähtöteho 203 hv kehittää vääntöä 300 Nm välillä 1750-4500 kierr/min. Moottori, jonka teho on 240 hv tarjoaa vääntöä 340 Nm välillä 1900-3500 kierr/min

Faktat:

4 sylinteriä, 16 venttiiliä, kansi ja sylinterilohko metallia, vääntömomentti: 300 Nm (320 Nm yliahtotoiminnolla) ja 203-340 Nm (360 Nm yliahtotoiminnolla), yhdistetty kulutus: alkaen 7,1 l/100km, CO2-päästöt alkaen 168 g/km

Uutiset