EVÄSTEIDEN KÄYTTÖ
Evästeiden avulla parannetaan sivuston toimivuutta ja sivuston sisältöä. Evästeiden avulla kerätään tietoa sivuilla vierailuista ja tallennetaan tietoa joka sallii meidän luoda uusia ominaisuuksia kuten vertailutyökalun. Evästeet eivät tallenna henkilökohtaisia tietoja. Löydät lisää tietoa evästeistä Yksityisyydensuoja sivulta.

8.1.2016

Ford Transit Connectiin luokkansa johtavaa polttoainetehokkuutta sekä uusia teknologioita ensimmäisenä segmentissään

Ford Transit Connectiin on tarjolla uusia polttoainetehokkaampia moottorivaihtoehtoja sekä segmenttinsä ensimmäisenä kuljettajaa avustavia teknologioita
PowerShift –automaattivaihteisto on nyt saatavilla uuden 1.5 litran TDCi –dieselmoottorin kanssa
Tässä segmentissä ensi kertaa nähtäviin ominaisuuksiin lukeutuvat liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä (Traffic Sign Recognition) ja kaistanpitoavustin (Lane Keeping Aid); SYNC 2 -järjestelmä ja MyKey-toiminto ovat ensi kertaa saatavilla Transit Connecteihin Euroopassa
Uudistunut Transit Connect on nyt saatavissa Ford-jälleenmyyjillä; mallin myynnin kasvu on segmentin nopeinta kysynnän noustua edellisvuonna jopa 85 prosenttia verrattuna vuoteen 2013
Ford tuo Transit Courier -malliin 1.0 litran EcoBoost-bensiinimoottorin, jonka polttoaineenkulutus on luokkansa paras, 5,1 l/100 km
HELSINKI, 14.10.2015 – Ford on julkistanut Transit Connect -pakettiauton uudistuneen moottorivalikoiman. Uudet moottorit tarjoavat luokkansa johtavaa polttoainetehokkuutta, ensimmäistä kertaa segmentissään nähtäviä kuljettajaa avustavia teknologioita ja yhteydenpitoteknologioita.

Ford esittelee mallistoon polttoainetehokkaan 1.5 litran TDCi-dieselmoottorin. Kyseessä on kuuden prosentin parannus verrattuna vähitellen mallistosta poistuvaan 1.6 litran TDCi-dieselmoottoriin. 1.5 litran TDCi on nyt saatavilla PowerShift-automaattivaihteiston kanssa ensimmäistä kertaa.

Transit Connect tuo ensimmäisenä segmenttiinsä edistyksellisiä kuljettajaa avustavia teknologioita, kuten liikennemerkkien tunnistusjärjestelmän ja kaistanpitoavustimen. Transit Connect on myös Fordin ensimmäinen hyötyajoneuvo Euroopassa, joka on varusteltu ääniohjattavalla SYNC 2 -järjestelmällä.

Transit Connect on saatavilla niin lyhyellä akselivälillä (L1) kuin pitkällä akselivälillä (L2). Vuoden 2013 lanseerauksen jälkeen Transit Connect on osoittautunut Euroopassa erittäin suosituksi pakettiautoksi, ja sen myynti kasvaa kilpailijoita nopeammin. Vuonna 2014 automallin kysyntä kasvoi 85 prosenttia edellisvuodesta, ja autoja myytiin 36 800 kappaletta.

Transit Connectin tavaratilan tilavuus täyskorkealla väliseinällä on lyhyen akselivälin mallissa (L1) 2,9 m3 ja pitkän akselivälin mallissa (L2) 3,6 m3 (SAE) tai vastaavasti 3,7 m3 (L1) ja 4,4 m3 (L2), kun myös etulastaustila on käytössä. Transit Connectien kantavuus on enimmillään 1 000 kg, mikä vastaa ajoneuvoluokan parasta kantavuutta.

Transit Connect on osa täysin uudistettua ja laajennettua Transit-mallistoa, johon kuuluu myös Transit-, Transit Custom- ja Transit Courier -pakettiautot. Uudistetun valikoiman ansiosta Fordista on tullut yksi suosituimmista hyötyajoneuvojen valmistajista Euroopassa.

“Täysin uusi Transit Connect on osoittautunut todelliseksi menestykseksi eurooppalaisten asiakkaiden keskuudessa ulkomuotonsa, erinomaisen polttoainetaloudellisuutensa ja tilavan kuljetustilansa ansiosta”, kertoo Phil Hollins (Commercial Vehicle Marketing, Sales and Service Director, Ford of Europe). ”Alhaisemmat polttoainekulut ja edistykselliset teknologiat, kuten liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä ja kaistanpitoavustin, tekevät Transit Connectista entistä varteenotettavamman vaihtoehdon hyötyajoneuvoa hankkiville asiakkaille.”

Enemmän suorituskykyä polttoainetaloudellisilla moottoreilla

Fordin uuden 1.5 litran dieselmoottorin päästöt täyttävät tiukan Euro VI -standardin, ja se tuodaan Transit Connect -malliin kahdessa eri vaiheessa

Nyt saatavilla on PowerShift-automaattivaihteistolla varustettu 1.5 litran TDCi-dieselmoottori, joka tuottaa 120 hevosvoimaa ja 300 Nm:n vääntömomentin. Uusi dieselmoottori korvaa valikoimasta poistuvan 1,6 litran bensiinimoottorin ja automaattivaihteiston yhdistelmän.

Transit Connectin Euro VI -päästöstandardit täyttävä moottorivalikoima uudistuu entisestään, kun eri versioita 1.5 litran TDCi-dieselmoottorista tulee saataville keväästä 2016 lähtien. Uudet moottorit korvaavat ensi vuoteen asti saatavilla olevat 1.6 litran moottorin 75-, 95- ja 115-hevosvoimaiset versiot.

Fordin useita palkintoja voittanut 1.0 litran EcoBoost-moottori on tehokas bensiinivaihtoehto. Moottori on jo saataville Transit Connectiin, ja sen päästöt täyttävät Euro VI -standardin. EcoBoost-moottori tuottaa 100 hevosvoimaa ja 170 Nm:n vääntömomentin. Sen polttoaineenkulutus on 5,6 l/100 km ja CO2-päästöt ovat 129 g/km.

Huipputason teknologia sujuvoittaa ajokokemusta

Transit Connectiin on saatavana useita Fordin edistyksellisiä teknologioita, sillä mallissa on sama alusta kuin uusissa Focus- ja Kuga-henkilöautomalleissa:

Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä (Traffic Sign Recognition) kertoo kuljettajalle viimeisimmät havaitut tiedot nopeusrajoituksista, kieltomerkeistä sekä ohitusrajoituksista kojelaudan näytöllä.
Kuolleen kulman varoitusjärjestelmä (Blind Spot Information System) kertoo kuljettajalle, jos ajoneuvon kuolleessa kulmassa on oikealta tai vasemmalta ohittava auto.
Kaistavahti (Lane Keeping Alert) ja kaistanpitoavustin (Lane Keeping Aid) estävät kuljettajaa ajautumasta pois kaistalta suurissa nopeuksissa. Jos eteenpäin suunnattu kamera havaitsee auton ajautuvan kaistaltaan, kaistavahti varoittaa kuljettajaa ohjauspyörän värinällä. Jos kuljettaja ei reagoi, kaistanpitoavustin ohjaa ajoneuvon takaisin kaistalleen ohjauksen vääntömomentin avulla.
Automaattiset kaukovalot (Auto High Beam) reagoivat vastaantuleviin tai edellä kulkeviin ajoneuvoihin vaihtamalla käyttöön lähivalot.
Kuusituumaisella korkearesoluutioisella värikosketusnäytöllä varusteltu SYNC 2 -järjestelmä mahdollistaa viihdejärjestelmän, navigaation, ilmastoinnin ja matkapuhelimen käyttämisen yksinkertaisilla englanninkielisillä äänikomennoilla. Kuljettaja voi pyytää järjestelmältä reittiohjeita tai käskeä viihdejärjestelmää soittamaan tietyn artistin musiikkia. SYNC 2 myös hakee alueen lähimpien ravintoloiden tiedot ja reittiopastuksen komennolla ”I’m hungry”.
MyKey-toiminto mahdollistaa avaimen ohjelmoinnin, ja sillä voidaan rajoittaa huippunopeutta ja äänentoistojärjestelmän äänenvoimakkuutta. Toiminto voi myös sulkea äänentoistojärjestelmän kokonaan, jos kuljettaja ja matkustajat eivät käytä turvavöitä, ja estää turvallisuusominaisuuksien poiskytkennän.
Lisäksi Ford tarjoaa Transit Connectiin lisävarusteena sähkökäyttöiset sivupeilit, jotka taittuvat sisäänpäin automaattisesti, kun ajoneuvon ovet lukitaan.

Transit Courier uudistuu

Ford tuo uusia, polttoainetehokkaampia moottoreita myös Transit Courieriin. Uusi moottorivalikoima vahvistaa Transit Courierin asemaa luokkansa polttoainetehokkaimpana bensiini- ja dieselautona. B-segmentin Transit Courier on kompakti pakettiauto, jonka kantavuus on jopa 560 kg.

Auto-Start-Stop-toiminnolla varustellun 1.0 litran EcoBoost-bensiinimoottorin polttoaineenkulutus on 5,1 l/100 km, mikä on kolme prosenttia aiempaa vähemmän. Moottorin CO2-päästöt ovat 115 g/km. Auto-Start-Stop-toiminnolla varusteltu 1.6 litran dieselmoottori 95 hevosvoimalla yltää edelleen luokkansa johtavaan 3,7 l/100 km polttoainekulutukseen ja tuottaa 100 g/km CO2-päästöt**.


# # #

* Ilmoitetut polttoaineen kulutusluvut ja CO2-päästöarvot on mitattu Euroopan komission direktiivien (EC) 715/2007 ja (EC) 692/2008 asettamien teknisten vaatimusten mukaisesti. Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt on määritelty ajoneuvotyypin, ei yksittäisen auton mukaan. Käytetty testaustapa mahdollistaa vertailtavuuden eri autotyyppien ja valmistajien välillä. Polttoainetehokkuuden lisäksi ajokäyttäytymisellä sekä muilla ei-teknisillä asioilla on vaikutusta auton polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen määrittämiseen. CO2 on pääasiallisin kasvihuonekaasu, joka on syynä ilmaston lämpenemiseen. Luvut voivat erota maailman muiden alueiden luvuista johtuen alueiden eri ajosykleistä ja säännöksistä.



Uutiset